fredag 10. juli 2009

Ny utvidet hønsegård uten tak er på plass :)


Idag ble den nye utvidede hønsegården ferdigstilt, vi skulle jo egentlig la hønene gå fritt i hagen var tanken da vi hentet dem, men da hun jeg hentet dem fra, sa at hun ikke hadde særlig mange blomster igjen, gikk den ideen straks bort..

Jeg vil ha mine blomster i fred, å jeg vil ikke ha høner i urtehagen, og i kjøkkenhagen min, å jeg vil heller ikke ha 5 unger løpende rundt i hønseskit i hagen, når de er barbent, å komme drassende inn med megder av stinkende skitt inn :S Så derfor får de nå sitt eget område..

I det gml området har de 16 kvm, å den nye innhegningen deres er vel på 30-40 kvm til, så da skal de ha endel plass å boltre seg på, planen er å ha 24 høner og 1 hane, da jeg leste på internett at man burde ikke ha mer enn 25, for da ødela man rangordningen deres, å istedet for hakking etter rang, så hakket alle på alle, å det har jeg ikke lyst til....
håper det er nok plass til 25 stk...

Mannen laget idag en luke som jeg skal bruke når jeg skal stenge igjen om kvelden, for etter at de har lagt seg om kvelden så kan jeg lukke igjen, så ingen kommer seg inn for å ta de :) sååå fornøyd at ;D

Herlige mannen min! den som venter på noe bra, venter ikke forgjeves :)

Ingen kommentarer: