tirsdag 15. februar 2011

Enda en hastverks lunsj...

I det lille rommet, fullkorn kjeks/ananas,
Mellomste appelsinbåter,
I det store skier med valgfritt pålegg, fullkornkjeks,
miniost..
Ja idag ble lunsjen lagt om morgenen, å det skal altså ikke gjentas, for når du har god tid, kan du ære sikker på at alt skjærer seg, enten får du en ekstra bæsjebleie, like etter stellet, eller så skjer dte noe annet som gjør at de 2 timene vi har til rådighet hver morgen, bare minker, og minker..

Så idag ble det derfor en skikkelig hastverkslunsj...

Vi la over til steinaldermat ifjor høst, å skal nå over på et vanlig lavkarbo kosthold, senest innen neste mandag :) Jeg valgte å ta overgangen, veldig sakte, så det skulle være lettere for ungene, enn å si til de en uke at fra nå av skal dere ikke få mer brød, pasta, poteter, ris, sukker osv....

Så nå er vi snart i mål, mangler bare litt, så derfor får de nyte brød og kjeksene disse ukene, for neste mandag er det helt slutt,da starter det 100 %.
Ungene har ikke klaget en eneste gang enda, de nyter maten, å de er helt ville etter matpakkene sine, å snopet og brusen som ikke er på lørdagene lenger klager de heller ikke over, de koser seg med det de får, å spør ikke etter noe en gang..

Jeg vil faktisk påstå at maten på lavkarbo er bedre enn den vi hadde før, i NYTER all den gode maten, kommer til å legge ut ukeplanen, over maten vår,samt linker til oppskriftene etterhvert.

på morsdagen laget jeg et lavkarbo måltid til min mor og far som kveldsmat, å min mor var mildt sagt skeptisk, å hun var egentlig ganske bestemt på forhånd at hun ikke kom til å like det, men jeg lagde maten, satte det i ovnen, å gikk hjem,å det tok ikke lange tiden før godordene haglet inn :D
det hadde til og med falt i smak hos min far, å de var knallmette, av det lille, å det var aldeles nydelig, så det skulle hun definitivt lage igjen ;)

Så forsøk dere på oppskriftene folkens, å legg gjerne over deres kosthold også ;) Lavkarbo kan også gjøre at folk med diagnoser, får mildere symptomer, eller ikke trenger medisin osv lenger, les mer her:

Ingen kommentarer: