fredag 29. juli 2011

I hagen..

Har det skjedd en mengde med ting, jeg har fjernet halve urtehagen å brukt de pallekarmene til å lage den andre halvparten høyere, der skal jeg sette på sneglebånd, å enda en pallekarm, sånn at sneglene holder seg unna mine grønnsaker, til våren, på den halvparten der jeg har fjernet urtehagen har vi satt inn en hengegynge så vi kan sitte der ned å kose oss med bær, urter, og grønnsaker, jeg skal lage til et bedre murbed, til urter også inntil garasjen, samt på et eller annet vis få et mini urtebed nærmere kjøkkenet, men ikke helt sikker på hvordan jeg skal løse den nøtta enda.

På baksiden har vi laget en liten platting, av teglstein, med tak over, som snart skal tettes, der skal det etterhvert komme et bord og 2 stoler, så vi kan sitte der bak og kose oss, når baksiden av huset er ferdig tillaget.
Kompostbingene som er i bruk hver eneste uke, skal kles inn med hekk så de ikke viser så godt, å så skal det bærhekk opp langs hele grensen vår bak :)

Er snakk om at snekkerene skal hive opp en lavo i tre, mens de allikevel holder på der, men nå har de jo arbeid her et år og to til, å så hard et vist seg at det tar lenger tid enn forventet som regle, så da tror jeg ikke vi skal legeg mer til den listen enn høyst nødvendig ;)

Skal komme med bilder her inne etterhvert, men vil komme litt lenger først, nå står det litt på hodet :) Å så har det vært mye regn, så ting står litt i stampe, å med min mann på jobb på dagtid, og jeg på kveldstid, så er det ikke tid til så mye annet enn å være med ungene, de som er hjemme :) så vi tar det etterhvert :)

Ingen kommentarer: