tirsdag 15. september 2009

Kommer til å gå ned på antall raser

Jeg har foresten bestemt meg for at jeg kommer til å gå ned på antall ulike raser, å kommer til å selge de som jeg ikke vil ha enten i høst, eller til våren, å kun satse på et par raser, ikke helt gjort meg opp en mening om hvilke raser det blir, men at Sussex, og Wyandotte er blant de, er ihvertfall sikkert :) Jeg elsker de rasene der, håper Araucana`ene jeg har kjøpt meg kommer denne evt neste helg, da de pga en stengt vei ikke kunne komme med de i helgen som var, jeg har solgt unna Australorps å laget plass til de, å har nå kun rundt 10 Australorpser igjen, å de skal få være :)

Har også Araucana egg i rugemaskinen, sammen med sølvhalset italiener, Plymouth Rock, Hedemora, og Maran, så er spent på klekkingen neste uke.klekkingen under klukkhønen ihelgen var mislykket da det ikke var en eneste kylling i noen av eggene vi la under henne.
Det var postegg som posten mistet under postgangen, men så dukket de opp igjen, men da hadde de vært 8 dager i posten....i tillegg var et knust og 3 med innvendige sprekker, så derfor er de nok ikke blitt behandlet så bra under transporten hit... men vi gir ikke opp av den grunn, vi prøver igjen :D

Ingen kommentarer: