onsdag 2. september 2009

Venter spent på svar på søknad....

Ja da har vi søkt kommunen om mer tomt, ca 4 mål til, ønsker vi å å legge til vår eiendom, krysser alt jeg har av fingrer og tær på at det går iorden...:/

Ellers så regner det ned for n`te uken på rad :( er sååååå lei av at det høljer ned, en ting er at planter og trær skal vannes, men gi oss i det minste litt opphold av og til..... Planen min om å høste inn mengder av urter i år slo ikke helt til, de fleste urtene trives, men de har ikke blitt så store som forventet ved planting, så satser på at jeg får muligheten til det neste år, dersom vi får kjøpe tomten å fortsatt er her...

Hønsehbbyen tar helt av, å jeg gleder meg nå veldig til vår aller aller første klekking som er neste uke :) Håper vi får noen :) 3 egg ligger i en manuell rugemaskin nå, så da får jeg testet meg om jeg greier det, 24 rugeegg ble sendt til meg igår, å flere idag, så iløpet av denne uken så skal maskinene være helt fulle, så vi går spennende tider imøte nå ja...:)

Sorgen idag er at Mille Fleur`en vår ble tatt av rovdyr igår, det var selfølgelig ungene sin, så det ble alt annet enn godt mottatt :(
de hadde til og med laget et eget hus til den :( stakkars søte små, ikke kjekt... det å få velge seg en ny, er ikke det samme....

Yr lover sol imorgen, å jeg fikk faktisk et streif av sol på meg når jeg var innom hos kyllingene nettopp, men det var med det streifet dessverre...
satser på at yr holder det de lover imorgen, å skal utnytte det maksimalt :)

Idag skal jeg hente 6 høns til en venninne, som skal få feriere litt hos meg frem til hun henter dem, det blir kjekt å se hvordan de ser ut :)
Neste uke kommer araucana`ene mine hjem, så nå må jeg begynne å få vinterplanene iorden så jeg har plass til alle :)

Skal lage til flere kyllingbur i kjelleren idag, så de skal ha godt med plass, utover :) spent på hvordan det blir..

Skulle kjønnsbestemme wyandotte`ene igår, men siden de ikke har vanlig hanekam, så viste det seg å være mye, å da mener jeg virkelig MYE vanskeligere enn først antatt ja :S
I et øyeblikk, så var jeg helt i hundre over at alle var høner, men det viste seg ikke å stemme ihvertfall, så det er fremdeles ukjent, hvilke som er hva der nede :)
skal se om jeg finner ut av det idag..:)

Ingen kommentarer: