onsdag 17. november 2010

Har skjedd mye :)

Ja det skjer mye, egentlig altfor mye for tiden. Oppussing tar MYE MYE lenger tid OG penger enn man faktisk tror, og har budsjettert med :S Å det er P.Y.T,O.N å bo i huset mens det pågår, men bare det blir bra så får vi bite det i oss.

Minstetulla`s rom er egentlig så å si ferdig, jeg skal forsøke å male listene ferdig idag så de kan komme opp iløpet av helgen. Veggene hennes er ferdig tapetsert, hvite, og 2 vegger med småblomstret tapet (Ja, jeg er fullstendig klar over at det er vanlig med en vegg med mønster, men når jeg da klarer å tapetsere så grundig feil, å det må rives ned igjen, så er det enklere å ta enda en ny vegg med mønster, enn å sette opp igjen alt utstyret enda en ny dag, etter at jeg har reist nesten 2 timer for å hente en ny rull.....)
Lekekassene hennes og oppbevaringskassen skulle min mann ha laget for lenge siden, men av en eller annen merkelig grunn (som aldeles ikke kan være min feil ;) ) så er han alltid veldig opptatt med prosjekter for tiden, så jeg er den siste som har tenkt å mase meg til de akuratt nå ;)
men rommet hennes ser bra ut :D
Jeg skal male taket, å taklistene, så skald e settes opp igjen. Mannen min har satt opp stikkontakter til henne, så nå har hun en nydelig nlomster lampe, som jeg fikk av min svigerinne, som gir svakt rosa skjær i rommet når hun skal legge seg, å det er PERFEKT, å hun er storfornøyd selv :)
Å DET er jo det viktigste, for det er hun som skal bo der :)

Lille toalettet er også ferdig, med vegger, nytt toalett som ble satt inn i forgårs, eneste som ikke er nytt der er gulvet, men det lar vi bare være..
har hengt opp en ny toalettrull holder, å skal opp med gardinene så er det i boks :)

badet holder vi på med nå, der har vi lagt nytt gulv, å etter flere dager på jakt etter fliser, endte vi opp med belegg...mannens valg....
Vi har også valgt våtromsplater, som må bestilles, å som ikke kommer på 14 dager, imens har vi satt inn hjørnebadekar med frontpanel, og kjøpt en liten baderomsinnredning som passer der, igår fikk vi opp et vegghengt toalett, med softclose lokk, som kan trykkes av med knapper, å jeg kan faktisk si at jeg nå endelig GLEDER meg til å vaske toalettet :D det blir en fryd :D
Jeg skal male taket og listene der inne, mens min mann setter inn nytt vindu, mens vi venter på platene.. Når de er kommet, er det bare å klaske de opp, å endelig få baderomsinnredning igjen, å 2 do!!
Må si det har vært en kamp å stå i kø på lille toalettet disse dagene uten 2 toalett, 6 mann i morgen kø :D :D Men heldigvis har det gått greit, eneste minuset er at vi jentene har måttet greie håret, å stelle håret i det store speilet på gangen, da guttene i familien ikke fant seg i å vente såååå lenge på oss ;)

Jeg har innsett at ting tar myyyye lenger tid enn først tenkt så nytt tak ute, kommer ikke på før til våren/sommeren, når også været er bedre, det er ikke så kaldt og glatt for de som skal legge det. Hallen som jeg ønsket meg så sterkt, kan vi bare glemme, etter at snekkeren var her, å sa atd et kom til å bli DEN kostbare affæren, men vi skal allikevel ned i kjelleren, og utnytte rommene, nå er planen at vi skal få en grovinngang nede, samt et rom til fryseboksene våre, som krever over halve vaskerommet ehr oppe nå, vi skal lage en enkel trapp ned, å stenge begge garasjene som er under huset, å lage det om til rom for ungene, der skal det være et lite enkelt kjøkken, så de kan varme seg pizza om de vil når de blir ungdommer, å også kjøleskapet som vi har her oppe, så de kan ha noe der også :)

Men før vi kommer så langt, så skal altså rommene gjøres ferdige her oppe, å når de som er nevnt ovenfor er klare, så skal barnerommet til de 2 mellomste gjøres ferdig, når det er gjort så skal vi igang med kjøkkenet og vaskerommet, der det også skal komme et kjølerom som man kan gå inn i, å så skal det lages en enkel trapp ned, å da skal vi igang med kjelleren.

Jeg ser drivhus drømmen min flyte bort i horisonten for øyeblikket, men man skal aldri si aldri da..men jeg innser at dette tar såå mye mer tid enn hva jeg innbilte meg, så jeg tviler sterkt på at det er her i mars.. men dekket er der jo, så tar ikke lange tiden å hive det opp, om vi skulle få sjangs til det, alle mursteinene er hentet hjem, vi har også avtale om gravemaskin, så det er egentlig klart :)

Til sommeren skal vi igang med å bygge en dobbel garasje, med en stor port istedet for 2 som vi har nå, vi har allerede vært i kontakt med han som skal lage porten og bestille den inn til oss :D
Gleder oss til det, blir nok ikke greit å være uten garasje, for de 2 bilene, båten og ikke minst alt det med utstyr som er i de 2 vi allerede har :S jaja, det er virkelig verdt det til slutt :)

Skal se om jeg ikke får kommet med endel bilder snart, tiden har løpt litt fra meg, å nå skal jeg til med å male på vaskerommet, samt i stuetaket, og alle listene og de andre takene som trenger en siste finish...

Meningen er at jeg skal forsøke å blogge litt hver dag, er bedre med små doser, enn svære referater :D
Skal se om jeg ikke får tatt litt bilder å kommet med igjen ikveld, men lover ikke..;)



Ingen kommentarer: