mandag 22. november 2010

Hjemme med minstetulla vår..

Ja idag er minstetulla vår ikke i form, så idag er jeg hjemme med henne, heldigvis ser det ut som om hun er på bedringens vei, aldri kjekt når de er syke :(
Nå har hun tatt seg en liten hvil, så imens jeg venter på at de eldste skal komme hjem, så tenkte jeg å blogge litt :)
Det har ikke skjedd så mye i det siste egentlig, dagene går i det vanlige, hus, hjem, lekser, og aktiviteter med ungene, og ikke minst i hvert eneste ledige minutt...: OPPUSSING........ Ser virkelig frem til å være ferdig med den delen ja :D
Idag har jeg bestilt nesten 30 stk baderomsplater, vi valgte å gjøre det lettvint, så istedet for å flise, skal vi smelle opp våtromspaneler :)
Så om ikke så lenge så kan vi glede oss til å ha 2 bad igjen :D :D :D
Hjørnebadekaret blir flittig brukt, for å være helt ærlig, så er køen edna lang for å komme oppi der, ungene okkuperer det hele tiden, i evigheter, skulle nesten tro de hadde en egen liten konkurranse, om hvem som klarer å bli mest rynkete oppi der, for de kommer aldri ut av igjen, blir vannet kaldt så fyller de på, eller fyller på ny :S
Nå har de også plass til å bade sammen, noe de ikke hadde i dusjkabinettet vi hadde før, å det er virkelig stas :D

Vi fikk ikke bli ferdige med rommet til de mellomste i helgen, som vi hadde tenkt å overraske de med, pga at minstetulla vår ble syk, å tiden gikk med til å bysse på henne, slappe av i sofaen under et pledd, lese og synge, samt at min mann måtte kjøre 2 timer for å få hjem 2 paller med ved, da 3 vedleverandører allerede er tomme... Varmepumpå vår lot oss i stikken på fredag, å nå har vi purret og purret etter å få en ny, sendte nok en mail idag til selskapet, å fikk nå beskjed om at alle papirer var nå iorden, så nå håper jeg de lager den fort, så den kommer snart :D
Savner virkelig å komme inn til varm stue om morgenen nå, fyrer for harde livet, å det siste vi gjør før vil egger oss er å legge i, så det skal holde utover natten, men det er langt fra det samme.

Sitter å setter opp ny ukeplan med middager igjen denne uken, syns det var en super måte å gjøre det på, så her er denne ukens middager:

Mandag: Svinestek md grønnsaker, kålerabistappe, og poteter.
Tirsdag: Pølseform md grønnsaker og hjemmelaget potetmos
Onsdag: Laks i ildfast form, md grønnsaker
Torsdag: Biff stroganoff md fløtestuede poteteter.
Fredag: Kyllinggryte md grønnsaker, løk og sjampingjong
Lørdag: Hjemmelaget pizza, md salat og rømme
Søndag: Kjøttkaker md grønnsaker og mormor`s ertestuing :)

Var på besøk hos mitt søskenbarn tidligere, å lærte meg noen knep, så jeg kan bli flinkere på budsjett nå, å det skal jeg virkelig forsøke, innser at jeg er litt vel impulsiv av og til, å matbudsjettet vårt til tider, å enda mer når ungene er med og handler, også, med 4 små korger i tillegg til min egen, så blir det raskt MYE mer enn først tenkt, så derfor har jeg nå tenkt å være flinkere på dette, å faktisk talt bruke en handleliste, å handle inn til hele uken :)
Før har vi hatt en storhandling, og et par småhandling, der vi kompletterer med det som vi evt mangler.
Jeg har gått inn i dette med liv og lyst, og er spent på resultatet :D Om jeg får det til..


Men nå kommer snart sjarmtrollene mine hjem fra skolen, så får hive sammen litt lunsj til de, å sette igang med leksene deres :)


Ingen kommentarer: