lørdag 11. september 2010

Det høljer ned....

jeg skulle endelig få plantet en HAUG med stauder idag, som jeg nylig har fått, men idag, å de neste 4 dagene er det KRAFTIG regn :S
Men plantes skal de idag uansett, egentlig bare bra at det regner så slipper jeg i det minste å vanne de hele tiden ;)

Selv om regnet plasker ned, så har vi allikevel klart å være ute å måle opp hvor drivhuset skal stå, etter å ha skrittet opp og ned i mente, så fant vi til slutt ut at det kommer til å bli på 4,60 meter bredt, å 7 (eller 8) meter langt, litt usikker på lengden enda, men skal bestemme meg på mandag når vi skal skrive melding til kommunen :)

Vi skal grave ut ringmur rundt, å den kommer til å trekke av 60 cm, så da står vi igjen med 4 meter på bredden, det vil si, at bedene langs sidene blir på 1,5 meter, å midtgangen er på 1 meter bred. Midt i drivhuset skal vi mure en dam, der vi skal ha 2 stk Koi oppi, å der skal det også være en bitteliten platting med 2 stoler og et bord :)

I drivhuset skal det være 1 blå drueplante, 1 grønn drueplante, 1 kiwiplante, å de skal være der fast, skal også forsøke meg på 1-2 anansplanter, men de er vanskelige å få til å får frukt etetr 2-3 år tror jeg. De tåler dårlig trekk, så vet ikke om jeg får det til, men skal i det minste gjøre et forsøk :)

ellers så skal jeg ha noen cherry tomater, kanskje jeg forsøker meg på agurk, vil ha noen mais, men vet ikke om det er nødvendig å ha de i drivhus, de klarer seg muligens på friland også, det får jeg se på etterhvert.
vil også plante snack paprika, da det er noe vi er veldig glad i, ungene vil gjerne ha melon, så vi skal forsøke også på noen av de :)
Så får vi se om vi får det til.

jeg skal bygge drivhuset av gamle vinduer, å litt kledning, å som tak skal vi ha gjennomsiktige plater. Drivhuset jeg fikk, har jeg gitt bort, da jeg vil ha et som er mer solid, så det har vi kjørt bort nå.

Skal legge inn bilder etterhvert som vi bygger, men først må vi søke, til kommunen, så det går noen uker der, så må vi leie gravemaskin, så skal det hentes inn grus og pukk, å deretter forskales, så dette tar tid, å vil bli tatt innimellom oppussingen i huset, så det vil derfor ta lang tid, men bare det er klart til våren så :D

Ingen kommentarer: