mandag 6. september 2010

Fri idag, så nå slapper jeg av med hagebøkene :D

idag har jeg fri, så da skal jeg slappe av med hagebøkene, har allerede satt igang å planlegge neste års såing, av grønnsaker osv. Så skal komme med innlegg her etterhvert hvilke jeg skal ha, og hvilket stell de bør ha, jeg skal forsøke meg på vekstskifte, så jeg skal rotere i grønnsakshagen, over en periode på 4 år, er det jeg har bestemt meg for foreløpig, men får se etterhvert.

Pga at vi er midt i et mulig hussalg, så er det litt vanskelig å lage til her, for jeg vil helst ha mesteparten med meg til det nye stedet, derfor lar jeg det vente en stund til, i påvente av, at vi skal få en bekreftelse på hva som skjer på husfronten.

Men tanken min er at vi flytter til drømmehuset vi har sett oss ut, å setter opp alt der, har allerede hagekart i hodet, på hvordan det skal se ut der :D Så viss det blir endringer i det, så får vi endre planene litt :)

Jeg har tenkt å lage en grønnsakshage, som roterer på 4 år, å i hvert felt vil jeg lage 3 høybed. Da får jeg lettere lage til jorden, å holde kontroll på snegler osv, da vi skal sette på sneglebånd langs kantene, å jeg får de opp i arbeidshøyde.
jeg skal også sirkulere grønnsaker osv etter de behovene de har, å deretter grønnsaker som krever mindre.

Men n å skal jeg sette på vaskemaskinener, sette i oppvaskmaskin osv, å når jeg har tatt hele runden i hele huset, å alle maskiner er på kommer jeg tilbake å lager innlegg over grønnsaksplanen min.

Jeg skal lage en grønnsakshage, en flerårig grønnsakshage, og en urtehage, å skal lage en oversikt over alle sammen :)

Snakkes om en stund, ha en fin dag videre :)

Ingen kommentarer: