søndag 12. september 2010

Grønnsakshagen er målt opp idag :)

Idag har min mann og jeg vær ute å målt opp, om grønnsakshagen min passer i hagen, eller om jeg måtte endre målene, å det gikk kjempebra :D
Så nå skal han igang å lage 12 stk kasser, de skal lages etter tegning fra et hageblad, de skal lages på målene 1,20 bred, og 2,50 lange. De skal lages som et rektangel, å på midten skal det graves ned dype støtter langt ned i jorden som holder sidene i kassene på plass.

Jeg skal ha 12 stk, hvorpå 3 og 3 hører sammen i grupper. Skal ha vekstskifte, fra 1 til 4, så da vil 3 høre til nr 1, 3 til nr 2 osv, så roterer grønnsakene så de aldri er i samme bed 2 år etter hverandre. Å så skal jeg ha dekke, eller grønngjødsling om vinteren.

Kassene skal lages innimellom alt det andre som foregår nå, så det kan dra ut, men bare de er klare til våren så gjør ikke det noe :)

i midten av alle bedene skal vi plante solsikker :) kanskje noen som kan spises? mener jeg fikk frø av det hos en venninne, så lurer på å ha de. Så skal selfølgelig fuglene få hele vinteren :)

Ingen kommentarer: