tirsdag 3. juli 2012

Bilderas av rot, trøsta er at det forhåpentligvis bare kan bli bedre nå ;)

ja her er et hav med bilder av hvor mye rot vi bor oppi akuratt nå, det er gjørme og ting overalt, men heldigvis nå, så er det kommet så langt at det allerede på onsdag er ordnet opp i det meste, da skal drivhuset være fullstendig på plass, å jeg skal begynne å kjøre inn pukk og jord, samt legge gulv der, å grønnsakshagen skal være nesten ferdig, mangler kun ende kassene, men gjerdet skal være på, alle gangene skal være på plass, osv :D Ikke så fine bilder dette, men da blir det ENDA kjekkere neste gang, å se hvordan det er blitt :D


Her er noe av det som skal inn i drivhuset, og noe av utstyret som fulgte med. Her er en trillebåre med hestemøkk. Kukompost er god å ha, å av planter så står det her flere tomat planter, humle, drueplanter, kiwi planter, mais planter, asparges planter osv.




Oversikt over det komplett kaos i tunet for øyeblikket, her står drivhuset delvis oppbygd, det skal bæres opp til ringmuren idag, etter jobb. Her har de skjært opp forskaling til muren, som de ble ferdige med like etter at jeg fotograferte igår, å det store området som mangler asfalt, er der det er klart til mureren skal komme å mure opp ringmur til de nye garasjene :) Der vil jeg få en smal sti inn til trappen, som skal pyntes med bue, og blomster på veggen, og oppover trappen :) Vi skal også lage en terasse etterhvert der, men den blir ikke prioritert nå, kun om det er ledig tid til den, viss ikke så kommer den opp til neste år.





Her er fuglematstasjonen som blir brukt om vinteren, nå får de bare litt frø og skive som vi gir dem, når de kommer og maser etter når vi sitter ute :) Dette området skal dammen vår komme, å jeg vet nøyaktig hvordan den skal se ut nå,s å damduk, underlagsduk osv er lagt i handlekurv :D Vil ikke si noe enda men kommer tilbake med bilder etterhvert som det skrider fremover, kan si såpass at jeg kommer til å bli lei av stein :P Men gleder meg vilt tild en er ferdig :D Skal sende søknad til kommunen denne uken, om jeg ikke i siste liten klarer å komme på noe som gjør at jeg slipper det.





Her er urtehagen full av ugress oppi båten som snart skal dekkes med bark og duk, det er satt en klatrende rose oppi der nettopp som skal klatre i seilet til båten. her holder de på å støpe til drivhuset, jeg holder på å samle runde steiner som skal under båten, som bølger på en måte, det er de som ligger rundt om, må få de til å passe..IBC tanken skal brukes til regnoppsamler vanningssystem til urtehagen, drivhuset og grønnsakshagen.




Her er noen av kassane som fuulgte med drivhuset.




Her er drivhus maskoten vår, som jeg gav et bilde av til min mor, å hun klarte å trylle han frem :D han skal stå i drivhuset å passe på :)



Her er inne, må nok komme tilbake til inne etterhvert som det skrider fremover der også, dette er kun et bilde over akvariumet :)


Jaja det var endel bilder over hvordan det ser ut her, fullstendig byggeplass, men allerede imorgen vil det se mye bedre ut, faktisk til og med ikveld :) Gleder meg til å komme tilbake med de bildene :)

Ingen kommentarer: