lørdag 7. juli 2012

Nemaslug skal testes ut idag

Ja da har jeg endelig fått Nemaslug i hus, å skal teste dette idag, i min, og min mors hage, før jeg går på jobb :) Sneglene er overalt i hagen idag, så det å få tak i nok, blir neppe et problem :P
Skal bruke 1/3 her idag, å 1/3 hos henne, så tar det ca 1 uke før de slutter å spise å dør, mener jeg det stod på, å så har jeg nok til en omgang til, før det går ut på dato om noen uker, krysser fingrer og tær for at det virker, for de spiser alt som er i grønnsakshagen min og urtehagen.......

Kommer tilbake med oppdatering om etterhvert.

3 kommentarer:

hagen vår sa...

Jeg ønsker deg virkelig lykke til! Håpløst å ikke ha en kjøkkenhage. Anne

Marianne sa...

Hei! Har en kommentar til deg om Nemaslug. Jeg hadde et innlegg i går og ble litt overivrig og glemte noe som jeg tror er viktig. Når du har sprøytet hagen, så fyll en passende isbøtte etc.med ferdig utblandet Nemaslug. klipp noen snegler oppi der og la de godgjøre seg ett døgn ca. derette legger du de døde ut på ulike poster i hagen, slik at andre snegler kan komme å forsyne seg av godsakene og demed vil parasittene spre seg på en bedre måte. Jeg tror rett og slett fordi jeg glemte dette at jeg skal kjøpe en ny vending og gjøre det samme for deretter å legge det ut som åte dagen etter. Jeg har forøvrig akkurat klippet opp en haug med sniler som har ligget i hagen i natt og kost seg. Disse har jeg lagt ut på nabotomta (ha-ha) for at parasittene skal spre seg. Jeg ønsker deg virkelig lykke til med hele operasjonsprosjektet. Ha en hyggelig lørdag!

Anonym sa...

Her er også en oppskrift hvodan det skal gjøres for å få best virkning http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4368569.ece