mandag 23. juli 2012

Nemaslug, ølfeller og plukking, min feriesyssel...

Ja her går kampen for fullt, jeg har hundrevis om ikke tusenvis av iberiasnegler, mordersnegler eller brunsnegler som de også heter, men jeg har tenkt å vinne den kampen, så her har jeg og min mor gått sammen, om å vinne, hun leder mer enn meg, da hun har  mye mindre antall enn meg.

Jeg har lagt ut nemaslug for andre gang nå, da med å dyppe klippte snegler i middelet og legge de ut igjen som åte, å de setter virkelig pris på det, det blir fort kø i matfatet, til og med når solen stekte her en dag så satt de der å spiste, men da i skyggen.

Ølfellene fra no slug funker supert, å de har tatt massevis av snegler, å så plukker jeg i tillegg.
Igår var til og med min mor her å plukket til seg selv, som hun skulle bruke til åte for nemaslugen sin, så håper dette går veien, for de har snart spist opp alle jordbærene for iår, å mye mye annet....

Ingen kommentarer: