onsdag 17. juni 2009

Dagens prosjekt, dekke til under de amerikanske blåbærene, og Althans plommene mine, så det blir enklere å klippe, å finere rundt buskene og trærne.

Ja dagens prosjekt skal være å dekke til rund de amerikanske blåbærene, og Althans, eller Gravalta plommene som vi kaller de. Så det blir enklere å klippe, å finere rundt trær og busker.


Her er et bilde over området, før vi har foretatt oss noe som helst:

Etter å ha søkt på blåbær, ser jeg nå at jeg har bommet med at de mine står i full sol, de vil helst være i halvskygge, så muligens jeg skal flytte de idag, eller om jeg skal forsøke noen år til å gjødsle de med rhododendrongjødsel??? Ble litt usikker her nå....

Må tenke på det idag, men her er iallefall mange tips til amerikanske blåbær:


http://www.oasenhageland.no/Default.aspx?ID=614&M=News&PID=1331&NewsID=70

2 kommentarer:

Hilde sa...

ja,rohdodendrongjødsel e bra trur eg. mine buskar vekse godt og fuglane simpelten elske di store bere d bli .....;)

Ah09 sa...

Haha......uffda...e det fuglene som får de hos deg :/ Kjedelig!!!

Mine vokse og greit, men siden det stod at de burde vært i skyggen, så vurderer eg nå å flytte de over i halvskygge, men nå kom regnet, så kom ikke så langt...