lørdag 13. juni 2009

Etter endt besøk på plantesalg, ble det et par urter til i hagen min ;-)


Ja idag har jeg og eldstetulla vært på plantesalg, å da ble det et par urter til på meg, mesteparten hadde jeg fra før, men var noen som jeg ikke hadde fått fatt i enda, så de kjøpte jeg. Å da jeg kom hjem så hadde mannen, som passet alle de andre barna, vaket ut, å ryddet, så det var herlig, nå kan jeg gå rett ut i hagen ;-)

Må få gjort litt før vi skal på bygdedag idag, med konkurranser og andeløp. Ungene gleder seg til det, var mye flotte premier på konkurransene ifjor, å sånt glemmer de ikke ;D

I tillegg skal de selge grillmat, is og kaker, å avslutte det hele ved å slippe en mengde badeender i elven, så de gleder seg til dette ;-)

Idag fikk jeg også tak i en Svarthyll busk (Sambucus nigra), som skal stå i urtehagen, den kan man lage te osv av, så det skal bli spennende, hadde egentlig lyst på en Sambucus nigra "Black Lace", men det hadde han ikke, å ikke er det mer å oppdrive på postordre heller, så det må jeg vente med til neste år, da skulle de få inn nye, å så sa han at skulle jeg ha den som var til nytte, så måtte jeg ta denne, så da gikk jeg for den;-)

Jeg fikk også tak i Koriander, Laurbær, Lavendel, Kjørvel, og Merian så de skal settes på plass idag, i tillegg skal resten av jorden fylles i, og min mann skal hente singel til meg, spent på hvordan det blir, da er det bare barken igjen. han skulle også hjelpe meg med å lage ferdig trappene idag, jeg syntes ikke det var så enkelt med de..

Ingen kommentarer: