mandag 4. oktober 2010

Det PØSER ned.....!!

Ja, nå er høsten i anmarsj for fullt, vi har flere morgener skrapt vinduene på bilene, men nå er det plutselig 15 grader igjen, så det varierer veldig, men sommeren er definitivt forbi.
Det har øst og pøst ned hele helgen, vi var i dåp til tantegullet mitt igår, å de har utsikt over sjøen, de bor nesten i strandsonen, å det rev i huset, å det var hvitt på sjøen, å regnet PLASKET ned...

Så lite vi får gjort i hagen nå, idag også er det store vannmengder her, det stod et par cm høyt i tunet idag....mulig vi må se på om dreneringen ikke er på topp etter disse vannmengdene..
Men det kan jo bare bli bedre, så nå ser vi frem til sol til helgen :D
Imens kan vi gjøre mange inne aktiviteter, å ingenting slår det å tenne stearinlys, mens stormen pisker på rutene om kvelden :D

Igår var jeg avgårde med ungene å besøket deres på kino, vi så Vaktuglene, som var noe skummel innimellom, for meg og minstemann :P men det var 7 års grense, så det gikk for det meste greit :)
idag skal jeg få vasket ut huset, mens ungene er på skolen, å så skal vi avgårde på bading :D Det ser jeg virkelig frem til, vi pleier reise på bading 2-3 ganger i uken, å det er STAS :)

Urtene på kjøkkenet begynner å skrante litt nå, så tror jeg vil få noen av de ut, før vinteren setter inn, håper de tåler det, når de ikke er vant til å være ute..:/
Har en salvie, og en koriander som skal få komme ut. Tenkte på å høste ned siste rest av de nå, å tørke de, så vi kan forsøke oss på å bruke de i maten nå :) har vært en tanke lenge, men syns jeg må lære litt mer om noen, men skal ihvertfall forsøke noen gamle oppskrifter jeg har her, å se hvordan det går.
Blåvingen jeg fikk stikling av, sliter, så idag skal jeg sette plastpose over han å se om det kan hjelpe, vil virkelig ikke miste den, den var jo såååååå nydelig..:(

Ingen kommentarer: