lørdag 16. oktober 2010

Ny kompostbinge :D

Endelig, etter endeløs annosering på facebook, plakater, hageforum osv osv, å ha søkt på finn hver eneste dag i fler mnd, samt sjekket med den lokale søppelfyllingen fikk jeg ENDELIG enda en kompost binge :D
Den var dessverre ikke iorden på hengslene på lokket, men jeg håper at det lar seg fikse, viss ikke, så får vi bruke den med å løfte lokket av :)
Den kommer hjem fra Bergen idag :D eller rettere sagt inatt, så det skal bli spennede å se den i dagslys :)

Den andre kompostbingen ryker som bare det, å det er svart jord oppi der, så det går bra med den enda det har vært såvidt under null her, så slår varmen mot meg når jeg åpner den, så skal bli spennende å se om jeg klarer å holde den gjennom vinteren :)
Vi bruker temmelig mye friske grønnsaker, å enda mer nå når vi har gått over til steinalderkost, så derfor blir det endel matavfall siden jeg ikke har kaniner osv å gi bort blomkålblader osv til, så vi kaster en balje matavfall til dagen, så da skal jeg fordele det på de 2:)

Kommer med bilder av den imorgen, skal også da sette opp en annen plassering til de, så jeg kommer lettere til de i vinter, uten å måtte vasse i mange meter dyp snø, ikke at det pleier å komme så mye da, men siden vi er ute hver dag så er det litt greit å komme lett til den.
De skal også plasseres opp på halvpaller, så de kommer opp fra bakke nivå. Har lest et sted at det var lurt å sjekke at de var tette, å at dekke de med finmasket netting nederst så ikke mus og rotter trekkte inn i den i vinter, men det kan vel neppe være et problem vel, når jeg kun har avrenningshullet til væsken?

noen som har erfaringer med dette?

har ikke brukt lufteren min noe særlig enda, så vet ikke hvor smart det kjøpet er enda, men kanskje det kommer en tid da den er hendig å ha for hånden. Men foreløpig så klarer jeg meg altså helt fint på komposteringen :D Å det syns jeg er så kjekt :D
Håper virkelig at jeg klarer å holde liv i den gjennom vinteren :)

Ingen kommentarer: