torsdag 26. august 2010

Da var det min tur..

Idag er jeg syk, etter at den ene etter den andre i familien har vært syk, var det nå kommet til meg. Å akuratt idag, når jeg føler mest for å bare sitte her å komme meg gjennom det, så skinner solen som bare det, akuratt idag!
Jeg måtte gå en tur gjennom hagen idag bare for å se hvordan det stod til med deg, har blitt lite, altfor lite tid til hagestell iår.. jeg fikk tatt endel bilder av det som blomstret, men innså at jeg burde nok kanskje tatt bildene FØR min venninne var her å høstet urtene, men det viktigste er at de blir brukt :)
Endel av urtene skal være med på flyttelasset, å de som allerede nå står på listen er:
-timian
-sitrontimian
-oregano
-gulbladet oregano
-hot and spicy oregano
-persille
-løpstikke
-toppløk
-gressløk
-salvie
-og endel mynter

Skal lære meg å bruke de skikkelig neste år, det er drømmen, som jeg også hadde iår, men jeg føler jeg allerede har lært endel mer, så neste år skal jeg nok få det til skikkelig satser jeg på :D

Vi håper fremdeles på at vi får huset vi ønsker oss, men dette må selges først, vi har kjøpere til det nå, men vi venter enda i spenning på at de skal gå i banken å spør etter lån, jeg krysser det jeg har av fingrer og tær, på at de får lånet, så får vi huset vi ønsker oss.
Der skal jeg lage et forhøyet grønnsaksbed (det skal vi gjøre her viss ikke), med sneglebånd på, så jeg slipper det, å jeg lurer også på å lage et nett rundt, så jeg slipper det som var veldig plagsomt her, at de ble spist opp, å kun skjelettet stod igjen..
Grønnsakene jeg har bestemt meg for neste år er:
-mandel poteter
-kålerabi
-pastinakk
-persillerot
-sene og tidlige gulerøtter
-løk
-asparges
-jordskokk
-brokkoli
-rosenkål
-sellerirot

av busker og trær, skal jeg evt ha med meg noen av rosene, noen klematiser, noen magnolia`er, noen bærbusker, og noen av de aller nyeste plantede frukttrærne, hengealmen min skal ned til min mor, viss hu vil ta imot den, å så skal snøklokkebusken få bli med på flyttelasset, det samme med noen av syrinene og til sist tyttebærbuskene og Josta stiklingene :D

Ingen kommentarer: