torsdag 12. august 2010

Etter en lang tung sommer, så var jeg endelig på nett igjen :)

Har vært et hardt år hos oss iår, med endel sykdom, og også flere dødsfall i familien, det siste nå i juli, da jeg dessverre mistet min bestemor, som jeg stod svært nær :(
selv om vi så at det gikk den veien, så er det ikke lett når det skjer allikevel.. hun vil bli virkelig dypt savnet!

jeg håper nå at det begynner å snu, så det lysner litt fremover, siden vi har hatt så mye nå. men nå er jeg ihvertfall endelig tilbake på nett, å gleder meg til å se på bloggene jeg følger hvordan det står tilmed alle sammen :)

Det har skjedd mye i sommer, men utenlandsturen vår gikk i vasken, da min mann ble akutt operert i slutten av juni, å sykmeldt til midten av august, men det skal vi ta igjen i høst evt til neste år, det får vi se :)
Vi har allikevel fått vært på litt av hvert, selv om det bare er rundt her, så kan vi ha det kjempekjekt for det om :D

Vi er så heldige å mulighet til å komme til sjøen hos mine foreldre, der vi har en båt, så vi er ved sjøen opptil flere ganger i uken, også om det regner. vi har fisket krabber, fisket mye fisk, kost oss i stranden sammen med ungene, å lett etter småkryp, å stekt lapper ved sjøen, når det regnet under et lite hus mine foreldre har der nede :)

kjempekoseligt!!! vi har hatt mye besøk, som er koselig, vi håper det kommer mange flere :D

her er noen små klipp av noe vi har gjort. God sommer videre, ser ut som om sommerværet endelig kommer :D



Eldstejenta har tatt bilde av peonene i vinduet.

En "bjørke-mann" vi fant på en marknad, vi var på :)

Minstemann i dyp konsentrasjon i viking leiren, der lærte de å skyte med piler, kaste øks på blink, være med i sverdkamp, spille et kubbe spill, å sjakk på gammeldags brett. det var stor stas, å jeg trodde aldri de skulle bli leie, vi var der kjempe lenge.

Kubbe spillet de lærte i viking leiren.

to rare gulerøtter som minstemann likte så godt :D


Vi har hentet mye rips bær i sommer, hadde ikke så mye selv enda, men var så heldig å få komme til 2 kollega`er å hente, så nå har jeg hentet 50 liter rips hos den ene kollegaen, idag skal jeg muligens til den andre, å hente det hun har :D
Gleder meg til å lage saft av det, hjemmelaget saft, smaker såvisst best !!

Min mors velkomstpynt på trappen hennes :)

En larve jeg fant til ungene, aner ikke hvilken, men den var svær :O

Rips bær falt virkelig i smak hos minstetulla, hun løper rundt å roper "bær, bær" så snart hun ser en hage :)

Marihøner var det mange av :)

Tro om jeg finner noen dyr, om jeg gjør det samme som de eldste?

Ingen kommentarer: