søndag 9. august 2009

Idag reiste 10 kyllinger herfra...

Ja idag reiste der 10 stk kyllinger herfra, på en måte er det trist, men på en annen så er det jo bra at noen hadde lyst å ha de :)
2 svarte Australorps haner på 2 mnd, den 15 aug, fikk nytt hjem, å 2 blå Australorpser også :) 6 Hvite dverg kochiner også, alle disse for til 2 ulike hjem :)

Jeg har valgt å holde meg til det enkleste først, så det å begynne med blå kyllinger da, tror jeg at jeg venter med :) Holder med sorte en stund til :)
Dverg Kochinene skiftet hjem, siden jeg vil holde meg til store raser :)

MEN det ble skikkelig tomt etter de, spesielt kochinene, de hadde så herlige personligheter, å var så veldig nyskjerrige at de var rundt oss hele tiden, nå når jeg gikk ut i kyllinghuset ved kveldsstellet så var det ingen som kom løpende, Australorpsene er ikke helt vant med meg enda, så de la seg inn i et hjørne... å blandingene som enda ikke har fått et hjem, fanget fluer :)
Så merkeligt tomt var det, men håper de gleder de, de kom til :)

MEN når noen drar, så er det rom for nye, så nå er de 10 Stor Sølvranda Wyandotte kommet :) Å jeg gleder meg til å se når de vokser til :) En lys Jærhane fikk også være med på flyttelasset :) Spent på hvordan de blir, alle er ulike å se til som kyllinger, lurer på om det betyr at alle blir ulike, i tegninger, har ikke disse rasene fra før, så aner ikke selv enda...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spennende å følge med på "hønselivet" hos dere ;)

Ah09 sa...

Ja det går mest i høns for tiden i hagen nå, siden vi er på flyttefot, så kommer vi ikke til å ha store prosjektene i hagen fremover..