søndag 24. juni 2012

Vanningsanlegg, med regnvann, noen som har tips?

Da var endelig drivhuset kommet hjem :D Det ligger nå i mangfoldige deler så jeg har ikke fått sett det oppe enda, det må jeg dessverre vente med til alt er ferdig med muren som det skal stå på, å gravemaskinen som skal grave ut til både drivhuset og garasjene kommer denne uken :D Vi skal ha det midt imellom grønnsakshagen og urtehagen, så jeg får kort vei til de :) MEN det dumme nå er at jeg hadde tegnet opp et finurlig regnvann system som jeg skulle bruke for endel år siden, men siden jeg aldri fikk drivhus så har jeg forlagt tegningene :/ Jeg har det meste i hodet, men mangler noen små detaljer.... ganske viktige detaljer også selvsagt :/ Har søkt over hele nettet, youtube osv men ikke funnet et tilsvarende system, så lurer på om noen av dere har tips å komme med når det kommer til regnvanns system, med ibc? Ønsker å ha 1000 liters ibc tank(er), som skal samle opp, å så skal den fordele vannet ut i drivhuset, ved at plantene får drikke det de ønsker på oppsugingsmatter, hvilke oppsugingsmatter bruker de da? vet ikke hva det heter så finner ikke noe på nett... Men hvor plasseres tanken, tanken min var at den skulle stå utenfor huset, men må man lage hull i drivhuset da? eller gjør dere det på andre måter? Vil helst ikke ha den inne, da den vil stjele mye plass..

Ingen kommentarer: