mandag 16. august 2010

Prosjekt drømmehage :D

Jeg elsker den gammeldagse stilen, nå skal vi hente inn pristilbud på å bygge på her, selv om vi egentlig har fått tilbakemld fra byggefirma at det ikke var noen god ide, så har vi nå lyst å gjøre et siste forsøk, på å få det til her, så vi kan være her som vi har fått det nesten som vi vil.
Håper det går gjennom, eller så blir det flytting i nær fremtid, med halve hagen på lasset...

prosjekt drømmehage er uansett igang da jeg kan flytte flere av plantene, om det skulle vise seg at de skal på reise, så her er de merket, så nær som hver og en..

jeg drømmer om en gammeldags hage, å nå når jeg kanskej får en gammeldags fasade på huset, så passer det mer enn noen gang å gjennomføre stilen, også i hagen.
jeg ser for meg en frodig hage, som bugner av blomster, som roser, peoner osv, de trenger ikke nødvendigvis være gamle, men at de hard en gammeldagse sjarmen over seg, å som vil gi et frodig inntrykk, gjerne med duft, å i fargenyansene, jeg skal forsøke å holde meg i.

jeg tenkte å holde meg i fargenyansene hvit-rosa-fersken, men har ikke det helt enda, da jeg har flere røde, og noen blå planter jeg ikke klarer å kvitte meg med, så må kanskje finne et hjøne eller noe der jeg kan ha det anderledes, elelr kanskje jeg rett å slett etterhvert finner ut at jeg vil endre det, men foreløpig er planen at jeg skal holde meg i de nyansene, å heller brekke av litt med planter, som feks hosta med ullikt bladverk, gjerne planter som har sølv bladverk osv.

Gleder meg til å se at det begynner å ta form, men det kommer til å ta tid, men det er det som er det kjekke, hva skal jeg vel gjøre, om eg ikke hadde hatt mer å ta meg til i hagen :O
Jeg elsker å tutle i hagen :D

Nå har vi satt igang et lysthus-prosjekt, som er på tegnebordet, det skal ikke settes opp før vi får klarsignal på at det er her vi skal bli, får vi det, så settes det prosjektet igang med det samme. jeg er nesten ferdig med tegningene, har litt igjen på utedelen, å alle materialer så nær som takpappen, og panelet på innsiden av veggene er i hus :D :D :D

drivhuset skal også få murt platting og glassene i seg så snart vi vet at dette er stedet vi skal være på, viss ikke så skal det med på flyttelasset :)

Et annet prosjekt som er i anmarsj, men som ikke vil bli satt opp før tidligst neste år, er fontene på baksiden, der hvor den nedgravde trampolinen er nå,, der skal vi fylle på med pukk, mure opp høybed, fylle på jord, å plante roser eller andre frodige planter som dekker utover, å så skal det være en fontene i midten, det skal ikke være tilhørende dam eller noe i den dur, da jeg ikke ønsker det av hensyn til barna som er her, vil atd et skal være trygt for de, så dette blir en tett fontene, med kulestein e.l.

Et sste prosjekt som står for trappene nå, er en båt i hagen, som skal fylles med planter. Jeg så et inspirasjonsbilde i et blad her i sommer, å jeg leter febrilsk for å finne det igjen, men jeg har deler av bidlet i hodet, så skal nok klare å få til noe i den dur uansett.
det var en trejolle, med mast som stod på en haug av kulestein, så det så ut som om båten var i bølger, å oppi den var det plantet mange flotte planter, å så var det satt oppi en mast, som var festet med vaierer, å på de klatret det klatreplanter :)
Jeg som er oppvokst med sjøen syns det var flott, så den båten skal komme ved inngangen, eller i enden av tunet vårt så den vil vise godt, oppi en platting som skal settes opp der så snart det er avklart om påbygget går denne gangen :D
Gleder meg til å vise bilder etterhvert :)

Ingen kommentarer: