mandag 11. oktober 2010

Ut å få gjort litt i hagen idag :)

Ja nå skal jeg og minstemann ut å få gjort litt i hagen, skal sette på klær og oppvaskmaskin først så det er unnagjort, så er det ut i hagen resten av dagen, snart kommer regnet igjen, så er greit å få gjort litt før det blir vinter.

planen idag er å få fylt på sand i bøttene i urtehagen, å litt mer jord, å deretter plante myntene tilbake i bøttene, så skal jeg plante ut et par urter til, som må klippes ned først.
stevia`ene skulle jeg ha klippt ned, de vokser som ugress nå, men det er innearbeid som skal gjøres når vi kommer inn igjen.
Skal bære ut flere bøtter med hestemøkk, samt finne et nytt sted til kompostbingen, å tegne ut noen forslag til "stativ" den kan stå i , så det blir enklere å tømme den rett oppi en trillebåre, ser for meg et forhøyet stativ som man kan trille trillebåren rett under, kanskje med en avtagbar trapp i framkant da??? vet ikke helt, men skal fundere litt på det å få se om jeg ikke får til en tegning.

Må luke litt, om det er noen steder det trengs, å ellers se over hagen. båten er jo kommet hjem nå, så er meningen at vi skal begynne å sette opp underlaget til den, men jeg trenger enda, mange rullesteiner, tror ikke jeg har nok med de jeg allerede har funnet på jordene rundt om, så må nok muligens på flere sånne sliteturer. Så skal min mann klargjøre båten, det skal skrus fast en stor mast i den, som skal festes med 2 vaierer, når det er gjort skal båten fylles med stein/pukk, deretter singel, for drenering, å deretter mengder med god kompostjord, så er det bare til å plante i den :D

Noen som har tips til en god klatrerose, som begynner tidlig + og som remonterer hele sommeren?

Etterhvert nå så håper jeg på at vi får begynt på fundamentet til drivhuset, enda 2 store vinduer kom hjem igår til drivhuset, så nå mangler kun noen få bak :)
Å så må jeg få tak i gjennomsiktige takplater til taket, å deretter kan vi begynne å legge gulvet, å sette opp rennene som skal være det automatiske vanningssystemet :)

Så er litt jeg kan få gjort, men ikke så mye med det, før min mann er med :) Gleder meg til å begynne, å skal ta bilder underveis :D

Ingen kommentarer: