søndag 31. mai 2009

Avslapping i hagen, å nyte det nydelige sommerværet !!! ;D


Igår ble urtebedet ferdig, nå forsøker vi uten duk i bunn, håper det ikke er ris til egen rau, så vi må gjøre alt om igjen, oppdaterte bilde ligger under innlegget om pallekarm bedet.

Jeg ble også ferdig å legge hele plattingen til der som den hjemmesnekrede hammocken skal stå.
Så i et hage innlegg, denne linken:


Å dette er nå mannens nye prosjekt ;D Gleder meg til å se det endelige resultatet, planen er at klematis og roser skal klatre oppover i espalieret, å så skal jeg plante bed rundt frukttrærne, så det kan vokse lavendel under der ;-) Da slår jeg to fluer i en smekk, jeg får lavendel i urtehagen min, å den holder bladlusene borte fra rosene ;D

Å ikke minst så kommer det til å dufte deilig når vi ligger å slapper av i hammocken, man kan til og med spise jordbær rett fra hammocken, mens man leser en god bok eller noe ;D

Ser frem til det, å det gjør ungene også ;-)

Igår ble dagen brukt til hagekos, istedet for alt for mye hagejobbing (bortsett fra å gjøre ferdig urtehagen da), så igår skulle jeg handle badebasseng til ungene, å tenkte at siden vi har 5 stk, så skal vi ta et som er litt større enn det lille vi hadde ifjor, å etter å ha kommet hjem med det badebasenget som betjeningen sa var nest minst, å åpnet det, så fikk vi litt sjokk ja. Bassenget var nesten 5500 liter stort, å det tok hele 3 (ja 3, du leste ikke feil) TIMER å fylle det!!!!

men når det endelig var gjort så storkoste ungene seg, å vi kjørte å kjøte et dekke til bassenget, for det å fylle det opp hver eneste dag, er det ikke snakk om ;D

Ingen kommentarer: