tirsdag 26. mai 2009

Urtene som står på vent, på å få komme opp i urtebedet....som enda ikke er laget :/















Har kjøpt inn og sneket til meg endel urter, og grønnsaker som skal i et eget urtebed, med sitteplass og stier, men er ikke kommet langt nok til å kunne sette de oppi. Har lånt en masse med lesestoff av en god venninne, som villig lånte ut, så har derfor lært meg en masse, så nå er det bare til å sette igang, å forsøke å sette det ut i livet...

Skal ta bilder etterhvert som jeg skrider til med verket, å håper det blir sånn noenlunde et urtelignende bed.

Her er bilder av urtene som venter på å få seg et hjem, det er gressløk, salvie, stripet salvie, oregano, gulbaldet oregano, monarda, både rød og rosa, kinesisk gressløk, grønn mynte, rabarbra, bladpersille, kruspersille, løpstikke, agurkurt, sitronmelisse, rødløk, kepaløk, sukkererter, og timian, foreløpigt.

Har også fått tomatplanter av min mor og en venninne, som jeg spent følger med på om jeg klarer å få til, foreløpigt ser det bra ut, håper det fortsetter på samme måte ;-)

Men har planer om at det skal komme endel til, men vil få bedet opp før jeg skaffer meg mer..

Ingen kommentarer: