tirsdag 1. juni 2010

Enda et dumperlass med hestemøkk kom idag :D

Idag kom enda et dumper lass med hestemøkk til gards :) jeg har brukt opp det andre, å var nå veldig glad for at han ville komme med enda et lass til oss :D

Nå skal vi bare spise, så skal vi ut i hagen hele gjengen å gjøre ferdig nok et bed ikveld :D Det skal fylle spå med hestemøkk i deler av urtehagen, hvor det manglet litt, å så skal jeg fylle i to av pallekarmene hvor det enda ikke er sådd i, blande det godt med greipa, å deretter så ikveld, tror jeg vil så flere gulerøtter, løk, og kålerabi, det er grønnsaker som vi bruker mye av, så ser for meg at det kan bli bra, får bare håpe at vi får det til da, det er verre med det..
Aldri gjort det før, å siden jeg vil gjøre det økologisk, ser jeg for meg at alle de krypene som ikke er ønsket her, kommer hit, å så må jeg på et eller annet vis forsøke å bli kvitt de, uten bruk av sprøytemidler, så jeg håper det går bra, så det gir mersmak til neste år, hvem vet, kanskje jeg utvider åkerene om jeg liker det :D :D :D

Ungene fryder seg ihvertfall, å det "verste" av alt er at jeg faktisk LIKER (ja du leste riktig, jeg LIKER!!!!) å luke bort ugresset i urte og grønnsakshagen, det er så spennende å se om jeg får grønnsakene til å trives, å lykkes på de, at det gjør meg faktisk ingenting :D

Ingen kommentarer: