tirsdag 8. juni 2010

Strø til komposten kommer idag :)

Idag skal jeg hente hjem strø til komposten, så jeg får startet den skikkelig, kompostlufterene som jeg har bestilt fra det gode liv, er ikke kommet enda, men jeg regner med de er like om hjørnet :) skal sanke greiner som skal kuttes i små biter i bunn, å så skal jeg starte den så snart alle tingene er på plass, jeg trenger et steketermometer, så det må jeg avgårde å kjøpe imorgen tror jeg, så jeg får sjekket tempen :)

Jeg fikk også en av de siste hagebøkene jeg bestilte idag, Hageselskapets staudebok, den skal jeg kose meg med nå, mens lille tulla sover :)

Jeg skal også renske i 2 pallekarm kasser, å så noen siste frø der idag, må ta bort småstein osv.

Vi har også ryddet terassen, for alt mulig, fjernet møbler osv, å laget til en liten hylle til blomster, hengt opp et speil (ja du leste riktig :)) å der skal det bli en liten oase etterhvert er planen. Koselig ble det, men det blir nok bedre etterhvert som det kommer til planter der, å det blir grønt og fint :)

Hengesofaen og de nye møblene skal få et nytt strøk med maling, men det tror jeg må bli imorgen, å igår hentet vi hjem båten som skal vaskes å klargjøres for sjøen :)

Planen er at jeg og min mann skal ut å fikse etter makrell en av dagen ennå, han kjøpte seg ny fiskestang igår, så nå er vi klare.
Snart kommer turbåten vår hjem, som vi skal reise rundt i øyene med, å overnatte rundt omkring, å det gleder vi oss VELDIG til :D

Ingen kommentarer: