onsdag 9. juni 2010

Lapper på terassen :D MMMmmmm :)


Idag var det noe helt vannvittig varmt, så det er ikke mye vi har gjort i hagen enda, skal på en vanningsrunde nå, å tenkte å ta bilder av det som såvidt har begynt å spire i grønnsakshagen :)
Nå er det overskyet å herlig for øyeblikket, å "bare" 26 grader i skyggen.
Håper dette været holder seg :D

Jeg har stekt lapper på terassen idag, noe som faller i smak hos liten og stor, her er min mors gode oppskrift:

Lapper:

3 egg
en dasj sukker ( en liten kopp pluss pluss kanskje)
2 ts vaniljesukker
1 liter surmelk
3 ts natron røres ut i surmelk,
mel til passe deig, bittelitt fast

Nyyyyyyyt de !!!!!! :D De er kjempegode, å må bare prøves, skriv gjerne kommentar om de falt i smak her etterpå :D stekes på hedle (steketakke)

Snart skal jeg avgårde å kjøpe gave til min far, som har bursdag idag, vi skal ned å grille ved sjøen hos de senere ikveld :) gleder oss til det !!

Ha en herlig dag videre alle sammen :)

4 kommentarer:

Vivi sa...

Denne skal jeg prøve. Ungene her også elsker lapper, men jeg har kjøpt ferdig pose.
Koselig å lage mat ute. Takk for oppskrifta.

Ah09 sa...

Ungene her også elsker det, denne er enkel, å kjempegod, har levert den ut til flere :)

Håper det smaker hos dere også, får gi et vink etterpå hva de syns :)

Ah09 sa...

Ja det er rart med det å spise ute, er akuratt som om maten smaker mye bedre da til tider, å ungene får enda mer matlyst :)

Elin sa...

Hei!

Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


Varme hilsen,

Elin
Alleoppskrifter
http://www.alleoppskrifter.no/