onsdag 12. januar 2011

"Kræsjet" bilen min på glattisen :(


Jadda...jeg som aldri har kræsjet selv, klarte det "endelig"....:(...det har ært et forferdelig føre her i det siste, speilblankt, å veldig glatt, etter endt julebukkfest i helgen, klarte jeg å ødelegge bilen etter at jeg hadde kjørt barnevakten hjem...
Jeg hadde med meg mitt søskenbarn , og vi var nesten hjemme, da..plutselig så sporet bilen bare ut av de dype sporene i veibanen, uten noe forvarsel, så for bilen sidelengs, jeg strevde noe så VANNVITTIG, for å få den til å seile inn en snøhaug i grøften, og ikke mot et digert skilt, som vi egentlig var på vei mot, eller ned på andre siden av veien der det var HØYT....

å etter noe, som for oss føltes som en eeeeevighet, så klarte jeg det jeg strevde med, på et merkelig vis,men det som da viste seg, var at snøhaugen, var en fjellnibbe med snødekke, og ikke fullt så mye snø som jeg hadde håpet på, men siden farten vår var rundt 30 km, å det var skremmende når i ble kastet att og frem, så ble det bare en liten sprekke i fangeren, og to fester på innsiden av skjermen som ble ødelagt. Så utenom hakket i skjermen er bilen som den var :D heldigvis for det, for selv om farten var sååå liten pga føre, så kunne det fint fått større konsekvenser, viss vi hadde havnet i skiltet eller utfor veien på andre siden..

Å dette var i en nedoverbakke, så farten stiger jo hele veien ned, å i de 2 neste dagene flagret den ene etter den andre bilen på nøyaktig samme stedet som meg, flere klarte å komme seg videre selv,mens ihvertfall 5 måtte ha hjelp, blant annet jeg..Snøen var dyp,å i tillegg kom det overann de påfølgende dagene, så disse 10-20 meterene var lisfarlige de dagene..

Nå har vi fått MYE snø igjen, så når dette regner end igjen, kommer sikkert samme styret enda en gang....


Ingen kommentarer: