fredag 10. september 2010

Ny dag :)



Igår holdt vi på i huset til langt på kveld, mer om det, i byggebloggen, men da fikk jeg ikke gjort så mye i hagen igår, å minstetulla var syk igår, så det begrenset seg, hva vi kunne gjøre, frem til hun la seg for kvelden.
idag skal jeg på mellomvakt på jobben, så nå har jeg knappe 2 timer, hvor jeg skal fjerne noen bossposer med avrevet tapet, rive et rom til for tapet, så skal jeg ut å plante mengder med stauder, å dele noen som jeg skal bytte :D

Alltid spennende å bytte, å denne gangen skal jeg byte litt av floksene mine, mot en annen sort floks some r mørkere enn den jeg har, så det blir kjekt :D
Floks passer perfekt i en oldemors hage :D

I helgen så skal det fortsettes med å fjerne, bytte, og dekke igjen dører og vinduer på baksiden av huset, er allerede blitt helt anderledes, så merkelig hva noe så lite gjør av seg, gleder meg vilt til de er ferdige bak der, da skal vi fikse opp begge jentene sine rom skikkelig, og vaskerommet.

Etter at det er gjort, så er det bare små ting vi får gjort i de andre rommene, frem til snekkerene har vært her, det er de som skal gjøre de store tingene, å derfor skal vi iagneg med å lage til en grønnsakshage i hagen da, den skal komme midt på plenen, så derfor kommer det til å minke veldig på plenen, noe som ikke gjør meg noen ting, da vi har hatt altfor mye av den, å ungene ikke brukte den som først tenkt, men samtidig så trenger jeg endel gressklipp til grønnsakshagen nå, så derfor må jeg åpne for plen i et annet området i stedet.

De 2 store rivers trærne som i 10 år ikke har gitt oss en eneste plomme skal også sages ned, nå er jeg lei av å forsøke å få det til, vi har prøvd alt mulig helt fra eksperter, til ulike remedier... så det at de enda, ikke etter 10 år, ikke gir plommer, å det at jeg har rotskudd over hele hagen, gjør at jeg nå velger å ta de bort, da blir det mer lys til urtehagen også, så da håper jeg det blir ekstra futt i den til neste år :D

her er bilder av den nye potten jeg falt for igår, å en ny sukkelent som skal plantes oppi zinkbøtten. Jeg må legge cellofan oppi før jeg planter oppi der, så ikke potten ruster, men det skal gå :) denne skal stå i hallen nede, sammen med den nyyyyyydelige englen min som jeg kjøpte igår :D
Det var bare en engel igjen, så jeg var heldig som fikk den, kjøpte den hos mester grønn, til 598 kr, å er STORfornøyd :)


Ingen kommentarer: