tirsdag 7. juli 2009

Hønsestellet er over for idag...

Nå begynner jeg å komme inn i en god rutine syns jeg, hver morgen tar jeg morgenstellet hos hønsa, ser etter at de har kraftfor, ser over høyet i huset deres, sjekker at de har vann, plukker opp alt de ikke har spist fra dagen før, som feks, fruktskall osv, leter etter egg, å sjekker at de ikke er tomme for skjellsand, å så jabber jeg litt med de, å så ser jeg bare innom flere ganger daglig at de har vann å etterfyller dette, siden de var tom for vannautomat på felleskjøpet..

En god å hyggelig morgenrutine, men så har jeg sluppet å gjort det i øspøsende regn enda da, spørst hvor gøy det er :/ Men uansett så skal de ha morgenstellet sitt ;-)

Kun 1 egg idag, så nå kan det godt være at det går noen dager før de kommer skikkelig inn det igjen, som hun sa da vi fikk de, så vi får pent vente, er på jakt etter kyllinger nå, som skal vokse seg store til neste år, så får vi slakte noen av disse...

1 kommentar:

Hilde sa...

Me har ein automat du kan låna atså,te Felleskjøpet får inn.