tirsdag 18. mai 2010

HJELP!

Julaften her idag !!!!!for meg ihvertfall :D :D

Ja nå har jeg vært hos Ødegård plantesalg, å hentet meg hjem 3 stk blåsvingel, 1 pampasgress og 1 Halesia Carolina tre, om skal i jorden idag, samtidig å ringte min kollega å sa at det stod flere kasser fulle av stauder hos henne, å nå har jeg vært hos henne også, å jeg skal få flere når jeg returnerer kassene, for hun var ikke ferdig å spa opp rosestiklingene og noen stauder og busker til :D

Det var sååå mye flotte stauder der, men jeg aner dessverre ikke hva det er alt, selv om hun nevnte noen, å trenger virkelig hjelp til å finne det ut, så jeg får plantet de på riktig sted etter jordsmonn, høyde, farge osv..

4 kommentarer:

Signe sa...

Det var virkelig en hel masse. Blir nok kjempeflott når det får voskt seg til alt sammen. Har lagt igjen svar på en del av dem.

Lykke til med identifisering og planting.

Rita Hogefeld sa...

Jeg har kommentert med mer eller mindre kvalifiserte gjetninger. Men SJEKK navnene før du setter navnelapper på plantene - jeg er langtfra sikker i min sak.

Mange av bildene var veldig vanskelig å se skikkelig på. Prøv å unngå å fotografere i steik-sol, da blir gjerne fargene klarere og kontrastene bedre :)

Lykke til med plantene :)

Kathrine sa...

Hei:)

Jeg vil annbefale Staudeheftet som Norsk Hagetiden har utgitt, og selges på kiosker, bl.annet Narvesen.
Der får du herdighet, hvor de passer og om de sprer seg mye mm.
Ellers finnes det utrolig mange bøker om emnet, et must for de med hageinteresse.

:-)

Ah09 sa...

Det skal jeg huske til neste gang jeg tar bilde av de :D

Skal sjekke om jeg får tak i det heftet, det hadde jeg virkelig hatt bruk for :D