onsdag 19. mai 2010

Skyggebed :)

Sitter å planlegger et skyggebed nå, som skal være ved inngangstrappen vår, den er på østsiden av huset å det blir i midten av den, å det er ikke mye sol om faller på disse plantene noen gang på dagen, har spurt om råd på hagegal, der det er mange erfarne folk, å nå boltrer jeg meg i linker med gode tips til skyggebed og planter som kan passe der, jeg vil ha et enkelt og lettstelt bed der, som allikevel skal være fint, å jeg vil at det skal være klatrere som slynger seg oppover trapen, å bunndekkere som dekker kassen vi skal lage til.

Kassen de skal stå i blir vel rundt 2 x 1 meter ca, å en meter eller mer dyp, har ikke målt opp hele området enda, men skal se på det iløpet av dagen.
Materialer til det har vi liggende, både til rammen, og til bordkledningen rundt, men jeg er nødt for å kjøpe en med terassebord til kanten rundt oppe, så blir det litt finere å se til :)

Skal ta bilder av der vi skal ha det idag, men vi får ikke begynt på selve prosjektet idag tror jeg, da hele dagen sannynligvis går med til å plante videre, lugge resten av ugresset, å få trillet bort all veigrusen før de kommer med lassene med hestemøkk :)
men om jeg får tid, så begynner jeg på det ikveld :)

Skal se om jeg ikke får hentet hjem drivhuset også idag :D det mangler endel glass, ås jeg må bestille nye før jeg kan ta det kikkelig i bruk, men jeg gleder meg til det er iorden :D

Ingen kommentarer: