tirsdag 18. mai 2010

Igår var det 17 mai....:)

Å dermed gikk tore deler med til å feire nasjonaldagen, vi startet dagen 4.30, for da fant minstetulla ut at hun likeså godt ville stå opp :S fikk til slutt lagt henne igjen i 6 tiden, å da hun til slutt sovnet, å vi nettopp hadde falt inn i drømmeland, ramlet vi full fart ut derfra igjen, av salutten som smalt klokken 7....

Vi kledde alle opp, å gikk til sykehjemmet her, til min bestemor, og ungenes oldemor, å besøkte henne, og fikk tatt 17 mai bilder sammen med henne :) Noe hun satte stor pris på at vi gjorde. Etterpå gikk vi ned for å stille opp i folketoget, jeg var foreldrekontakt på 1 klase iår, å hadde dermed jobben med å passe på de, å se etter at de byttet på fanen, å det gikk greit....i perioder...i andre perioder, var de litt over alt...:D
Men stort sett gikk det greit :) vi har en ganske lang rute som toget går på, stopper litt over halveis å synger og holder tale til sykehjemmet og folketoget, å så går toget tilbake å vi kan spise middag og være med på lekene.
Iår var ungene med på 60 meteren, ball på boks, piler på ballonger, lykkehjulet, fiskedammen, skyting, traktor-sertifikatet, og litt annet.
De koste seg med gele og sjokoladepudding med vaniljesaus osv, men da vi skulle hjem, var det selfølgelig ingen som ville det :D

Etter å ha kommet hjem å fått tatt av bunadene, sså var det rett å lett herlig å bare slappe av i sofaen, så et par timer tilbrakte vi bare i sofaen hele gjengen etterpå :D

I kveldingen var vi i hagen, å vi fikk spadd på plass hele haugen med hestemøkk, jeg fikk flyttet på bærbuskene, der woodlandet kal komme, så det er snart klart, fikk gravd hull til halesia carolina treet jeg skal hente idag, å fikk laget klar til bærbussk hekken på baksiden, amt plantet bærbuskene som skal være der, å mens jeg holdt på med alt dette, innser jeg nå at det kanskje begynner å bli nok bærbusker, for nå minker det på plassen her.

Jeg vil jo ha endel andre buker ogå, som syriner, skjærsmin osv å nå må jeg nok gi meg på den fronten ganske snart :) samme med frukttrær, det at jeg fant plass til nøklokketreet var bare flaks, å nå holder det med tre i denne hagen :)

Så nå er det kun stauder igjen, den siste og ikke minst den kjekkeste delen, nå har jeg brukt 10 år på å bygge opp plen, buker, trær, planere, kjøre til jord, bygge terasse, garasjer, trapp, asfaltere tun osv så nå er jeg kommet så langt at nå kan jeg bare koooooooosa meg i mål, med å lage til prikken over I`en, nemlig å "pynte" hagen med klatrere, stauder osv :D

Jeg fikk ogsså laget til, 2 pakker til noen jeg skal få byttet planter med igår, endt en pakke med endel forskjellig i, da jeg skal få endel forskjellig av henne, å en pakke med en bit astilbe i, som jeg kal få bytte i hvit høstfloks :D

Gleder meg VANNVITTIG til pakkene kommer :D :D :D

Jeg fikk også flyttet humlen over i urtebedet, å håper nå at den holder seg i den tilviste stampen den nå har fått... En stamp uten bunn i, med klatrestativ over, det sie jo at humlen kan vokse hele 15-20 cm i døgnet, å dette skal bli spennende å se :)

Ingen kommentarer: