torsdag 13. mai 2010

Fikk en eske med stauder idag :D :D

Var hos en venninne ikveld å fikk en hel eske med stauder :D jeg som trodde jeg bare skulle ut å hente et par stk, endte opp med mer enn jeg hadde regnet med, det var små biter av hver sort, om jeg håper kommer til å klare seg godt her, så kan jeg kanskje få se at de blir tuer hos meg også :)

Skal ta bilder av de imorgen, men nå tår de trygt plantet i hestemøkka, til jeg er klar med bedet de skal oppi :D

Jeg tror ikke jeg klarer å huske alle i farten nå, når jeg ikke har de foran meg, å det er mørkt ute, men kan gjette meg til noen ihvertfall:

-2 stk Iris, den ene var en GIGANT tue :D :D
-melkeklokke
-3 stk geraniumer, 2 lave og en høy
-eplemynte, til urtehagen min :D
-sildre
-kongslys
-camtshaticum
-snøløyfe? eller en annen hvit blomst
-kryptorskemunn

Å det var det jeg klarte å komme på navnene til ikveld, skal ut å e hvor mange jeg glemte imorgen, er for trett til å tenke nå, å det er for mørkt ute til å se noe nå :)
Idag har vi hatt besøk, å har det enda, men akurat nå er hun ute å lufter hunden in, å mannfolkene er i garasjen så jeg snek meg inn på bloggen et øyeblikk, da jeg ikke kan være med å gå tur, siden jeg må passe våre søte må som sover nå :)

2 kommentarer:

Trine sa...

Håper du vet at Kryptorskemunn sprer seg vilt og uhemmet? De er utrolig søte, men samtigid skrekkelig irriterende når de dukker opp overalt om ett år eller to.

Ah09 sa...

Nei det visste jeg ikke :O tusen takk for tipset, da skal de få en plass som det ikke gjør noe at de kommer opp overalt, å jeg vet akuratt hvor de skal få stå da :) under tujahekken :D
Der kommer de seg ingen vei pga asfalt overalt rundt :D

setter pris på at du sa fra :D

ingenting var så kjedelig som når jeg fikk en hel plen med peppermynte fordi jeg hadde mistet biter av ved lugging, så greit å vite om før det skjer....:/