fredag 14. mai 2010

Gleder meg vilt til neste lass med stauder kommer :D

Nå mangler jeg bare et lass til med stauder som jeg skulle få av en kollega, så skal jeg til min mor og min tante å snike litt etter noen planter som har gått ut i vinter, å så er jeg klar til å begynne å sette sammen bedene :D

Idag skal jeg ut å lage til stien av avispair, for igår ble det ikke gjort noe, som jeg hadde tenkt siden vi hadde fullt av besøk her, til langt etter vi var i seng (noen av de var i garasjen vår, etter at vi var lagt.

Men nå sitter ungene her å spiser frokost, endelig er de stått opp, jeg har ventet på dem lenge, så å snart de er ferdige med frokosten sin nå, så skal i ut i hagen å kose oss, dagen gjøremål er:

-rydde på terassen, samle sammen de gamle hagemøblene, for idag kommer de nye tremøblene våres :D (FERDIG :))

-rydde i hagen, det er hauger med materialer og annet om ligger rundt om etter mannfolkene om har revet ned hønshuset (FERDIG, tok meg 2 hele timer :P)

-fjerne ugress langs muren i tunet, lang ventebedet, og langs tujahekken.

-lage stier av avipapir, så det er klart til å legge stein så nart vi har hentet steinene etter 17 mai. (Ferdig med en sti bort til urtehagen, og en bort til terassen, har mange igjen enda.....)

-bære hestemøkk, er et hengerlass som kal trille på plass, før lastebilen kommer med et helt latebillass med møkk :D

-flytte noen bærbusker, der woodlandbedet mitt skal komme

-plante noen av staudene på plassen sin om det er noen av bedene som blir klare idag, de blir uansett klare iløpet av helgen

-skifte jorda i alle bøttene i urtehagen

-leige minigraver til å fjerne jorda der vi skal støpe trappene til urtehagen :)

-kjøpe maling, male stakittgjerdet FERDIG!!! Ta-da :D

-flytte potetene, og jordkokkene

-flytte alle de blomstrende medisinurtene i urtehagen til eget bed

-flytte alle hortensiane, så bedet kan lages om til bed for medisinplantene til urtehagen. (Ferdig, fikk gjort det før jeg gikk på jobb :) nå er det straks klart til urtene, må bare fjerne barken og duken som var der rundt hortensiane, for urtene skal få vokse i bare jord :)

-fjerne jorda og fylle på ny jord i det som skal bli nytt bed for urtehage blomstene

Å jeg har en HAUG med andre oppgaver som skal gjøres men tror ikke jeg kommer over alle disse en gang før jeg kal på kveldsvakt litt enere, så tror disse holder lenge, å sannssynligvis må disse punktene følge meg gjennom helga også....

-

Ingen kommentarer: