søndag 9. mai 2010

Å så fikk mannen nok en oppgave...


Som om han ikke har nok å gjøre stakkar.... men jeg kom på noe lurt igår nemlig, jeg spurte på hagegal forumet om noen visste hva jeg måtte gjøre for å beholde våre søte små hagevenner i hagen nå etter at hønsene er borte, å de ikke har halm og mat liggende ute. Å da fikk jeg ange tips, å mannen skal nå lage 2-3 piggsvinhus :D

Har økt på nettet å funnet en bra ide som viser trinn for trinn hvordan vi bør gjøre det, så nå skal jeg lage en stille krok til de med det de trenger :) de skal få halm, hus, å så skal jeg grave ned et fuglebad i høyde med plenen, så de har tilgang til friskt vann hele tiden, skal også legge ut hunde eller kattemat, men er litt usikker på om det er tørrforet eller boksematen de skal ha av det....

Ifjor hadde vi 3 stk som var her til fast tid hver kveld, å gikk sammen med oss ute, den ene ble ogå kamerat med mannen min å laget seg et bøle i mannens garasje, å når min mann jobbet, så gikk piggsvinet rundt omkring han :D

Vi savner de virkelig om kveldene, men håper at grunnen til at de ikke er kommet frem enda er fordi de ligger i dvale, å er vi ekstra heldige så får de kanskje piggsvinunger, tenk hvor herlig det hadde vært, en hel gjeng i hagen :D
Ekstra bonusen med det, er at jeg kanskje slipper å samle inn hundrevis av snegler hver uke, så må passe på å ikke gi de for mye mat, så de fremdeles går å spiser sneglene her :P

her er noen gode sider:

Ta vare på pinnsvinene!!!

Hvordan lage et pinnvinhus selv (noe min mann skal ;))

trinn for trinn, pinnvinhus

pinnsvinhus

1 kommentar:

Torill sa...

Har alltid hatt lyst på pinnsvin i hagen, men aldri observert nokon... Heldige du, forstår godt at du vil ta vare på dei små venene dykkar. Håper dei dukker opp og flytter inn i pinnsvinhusa. Lukke til !!