fredag 12. juni 2009

Første økt i hagen idag er overstått...


Ja da var tullå vår våken igjen, og vi måtte avslutte første hageøkt idag, å gjøre noe inne, til hun skal hvile igjen. men vi fikk gjort mye, men alt tar sååå mye lengre tid enn en har tenkt når en tenkte ut hvordan en ville ha prosjektet..

I "planen" min så skulle jeg nå sittet i hammocken min mann skal snekre, å bare nyte alle luktene og synet av min nyanlagte urtehage....men ja...akk og ve.... jeg er vel laaaaangt fra å være der enda ja, ikke annet å si om den saken..

Men det viktigste er at det går på frem hele tiden, å det at 2 ettermiddager gikk bort siden jeg var hos min snille mamma, gjorde også sitt til at jeg ikke kom videre. Men det er ingen andre steder jeg heller ville vært, i en sådan stund, så da settes hagen på vent..

heldigvis kommer mamma hjem idag, å det håper jeg min bestemor også gjør, det å ha to så nære personer på hjerteavdelingen samtidigt, er ikke kjekt.

Men tilbake tiil hva vi fikk gjort idag... Jeg fikk lagt duk i hele hagen, så nå er det kun en bitteliten flik som mangler i det ene hjørnet, så er det fullstendig komplett, steiner til å holde duken på plass er også plassert.

Vi fikk festet all den nye duken fast i pallekarmene, så nå er det kun igjen å fylle på med singel og mold. Så skal jeg tilpasse kassene etter hva som skal være oppi de, ved å tilføre slikt som de trenger, som feks sand, stein, kukompost, kalk, osv...

Så i neste økt idag skal all molden bæres på plass, å så skal det lages 2 trapper, å så skal jeg legge steiner langs absolutt alle kantene som en kant ut mot bed osv, å fylle på med bark helt til slutt...

Å da er hagen endelig komplett!!!! ;D

Ingen kommentarer: