fredag 5. juni 2009

Urtehagen ble endret i siste sekund, før jorden kommer med lastebil ikveld..;-)





Har fundert og fundert om jeg virkelig ville ha urtehagen slik den var, å nå endret jeg den i siste sekund, jeg laget noen av pallekarmene lavere, sånn at de høyeste urtene, står lavere, å fikk dermed også flere karmer til å sette urter i ;D

Sitter nå foran pc`en og noterer hvordan hver enkelt urte vil ha det, så jeg kan lage hver karm klar til den urten som skal være i akuratt den karmen, har ventet på at lastebilen skal komme i hel ettermiddag, fremdeles ingen tegn til den, å ikke får vi tak i sjåføren på telefon heller, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet, å håpe jorden dukker opp snart.

det å spa 4 kubikk jord alene, kan vel ta sin tid, så setter min lit på at dådyr-looken med øynene, til min mann fungerer enda, så kanskje han hjelper meg litt på akuratt det ;D

Skal nå lage et oppsett over alle urtene jeg har i urtehagen, hvor stor den blir, hvilke forhold den ønsker og hva den kan brukes til. Skal lete på nettet etter informasjon, å legge til etter hvert som jeg finner noe, for min egen del, så jeg vet hvordan hver enkelt vil ha det, så kan jeg lett finne tilbake til det etterhvert. Ønsker også å lage en oppskriftsbok bare på urteoppskrifter, så jeg får lære meg til å bruke friske urter mer i maten, spent på om jeg får det til, og kanskje etterhvert klarer å leke meg med urtene selv, å få til gode resultat ;D Det er drømmen min !

Ingen kommentarer: