torsdag 11. juni 2009

Nå begynner det å ligne en urtehage ;-)


ja idag har jeg fått være ute en liten stund bare, fikk så mange tlf om hvordan det går med min mor, at mens jeg satt i mobilen, så ringte hustelefonen, å mens jeg satt i hustlf,, så ringt mobilen osv osv, så da minstejenta hvilte, så var jeg ute en liten stund, å fikk fyllt oppi de 8 bøttene, og stampen med jord, å satt opp stativet, så når jeg satte opp stativet at det ikke ble fint å ha det oppi stampen, så der må jeg finne ut en lur måte til å få det til å stå på utsiden, men der må jeg ha hjelp av mannen min.

Han har nok en god ide, på hvordan jeg kan få det til, ved å stripse eller noe...


Idag mens jeg fylte oppi bøttene kom en gammel mann bort å lurte på hva jeg holdt på med, å hadde hadde skikkelig tro på det, å var kjempe giret, å det var så koselig ;D Han fortalte om sin egen hage, hva han hadde der, å hva som blomstret fint, å det var spesielt et plommetre som han kalte Mira Bella, som blomstret nydelig før alle de andre, men frukten var vond, men god til sylting, sa han, må søke på den å se om jeg finner noe.

Han var virkelig imponert over Magnoliaen min som hadde blomstret i vår, å lurte på hva det var for noe, den likte han.

Satte pris på at han tok seg tid til å komme bort, tror nok jeg kommer til å se mer til han ;-)


Solen som var her mens jeg bar på bøttene, er nå bare innom innimellom. Å det blåser endel, så nå er det kaldere ute, enn da jeg bar på jord, da var det varmt da, å når solen i tillegg stekte, så ble det skikkelig varmt å bære. men skal få gjort det disse to dagene nå, mens det er meldt overskyet, for da er det ikke så varmt å bære, å så skal det regne over helga, så om jeg får plantet i på søndag, så får plantene vann, mens de forsøker å finne seg til rette, å det hadde jo vært supert, for da slipper jeg en masse med vanning i solsteken ;-)


har tatt med et bilde idag også, etter at det er kommet litt jord, å mer duk på, men det blåser endel så duken fløy litt av mens jeg tok bildet. Å jordbærplantene som jeg måtte flytte midt i blomstringen, henger med hodene.... håper de kommer seg igjen.

Ingen kommentarer: