søndag 21. juni 2009

På besøk på Kjerringarden på Bjoa ;D




Blodtopp, som er nylig plantet, skal klippest nå, å satser på at den kommer opp igjen.
Grønn mynte.







Kvann, veldig nusslige og små nå, men disse småtassene skal forhåpentligvis bli store ;D
"Blomsterbedet" i urtehagen, her er alle urte blomstene plantet, bl.a kamille, hestemynte, kornblomst, rosemynte apoteker kattost, ringblomst.




Spansk kjørvel, og vanlig kjørvel, den spanske er nylig kjøpt, og det er derfor den henger med hodet, den skal nå klippest ned, så den har muligheter til å få røtet seg.
Ja idag var jeg temmelig syk, men fikk allikevel til å karre meg til et avtalt besøk på Kjerringgarden på Bjoa: http://www.kjerringgarden.no/?mod=4&m1=1



Det var et kjekt besøk, å vi var der i en time, jeg og mitt søskenbarn. Hun kunne mye om urter, å hadde endel av de som jeg ønsket meg, jeg klarte å glemme å be henne å spa opp kongslys, så det syns jeg var dumt, men da har jeg enda en unnskyldning for å ta meg nok en tur ved en senere anledning ;D

noen av urtene jeg fikk med meg derfra, å som nå er plassert i urtehagen, å som jeg virkelig håper klarer å komme seg er:


-spansk kjørvel

-anisisop

-apoteker kattost

-blodtopp

-grønn mynte

-kvann

-muskatsalvie

-kamille

Skal ut å klippe de ned nå etterpå, å vanne de litt til kvelden, å satser på at de klarer seg...

Ingen kommentarer: